and you thought you clicked on something interesting

you see: it`s about me, REGINE.

januar 12, 2006

kollektiv transport


eg tok bussen heim istad, 16.45 fra Førde.Ekspressbussen som går til Bergen.Fyflate så full den va.Eg fikk meg heldigvis et sete, det va mellom 10-15stk som måtte stå.Det va trykkande varmt, fulllt av irriterande tenåringa som satt å skifta ringetona i et sett og hørte igjennom alle sammen osv..Ikkje nok med d,så ha jo dei fleste mp3spillera md seg no for tida - og alle ha fantastiske dårlige hodetelefona,slik at d bli ei suppe av forskjellige sanga samtidig,ja,eg hadde jo glemt min spiller så eg måtte sitte å høre på d virrvarret av metal,trance,rap og opera *himle med augene* :::O det satt og så klart ein mann på sida av meg som las BT(bergenstidende,og alle veit jo kor stor&klomsete den avisa e),han satt med armane langt over på mi side,eg fikk halve avisa i fanget og las BT ufrivillig. Då vi endelig kom fram til Lavik, va d deilig å komme seg av den trange bussen med den innestengta,varme lufta, tenåringa og bergensere. Bussen som skulle gå vidare til Rysjedalsvika var ikkje å sjå, men istedet kom det ei drosje.. home sweet home.her på bygda e d så lite folk av og til at dei ofte har drosje/taxi istedet for buss på kverdagane,antagelivis meir økonomisk.Men idag va det seff litt fleire enn dei hadde rekna med.Mange skulle rekke ekspressbåten og hadde dårlig tid, ei drosje med plass til fire, og vi va då 7stk.Drosjesjåføren,ei stor dame med tynt hår - ringte som en gal til dei andre drosjene,men alle va opptatt.Ho stua oss alle inn i drosja,vi satt som sild i tønne og behøvde ikkje tenke på å ta på oss sele eingang,vi kunne såvidt blunke så trangt va d,for d va noken som va litt vel overvektige ja.Det var ein fryd å halvveis ramle,presse seg ut av taxien (eg satt såklart i midten på et fang)til slutt på Heggebø,og kjenne den friske lufta igjen. For ein tur. Framme 18.25 - kom meg i hus, aleine her, lagde meg te, åt 7 skiver og julekaker.. litt chips og no ete eg vingummi-ting "godt&blandet,creemy" (smakt dei?its g-o-o-d) Eg e glad for at Erlend(storebror) kjem heim,slikt at eg kan sitte på med han på søndag når eg ska tilbake til Førde - sleppe å ta den forbaska bussen!

1 Comments:

  • At 13 januar, 2006 02:02, Blogger Sylvia said…

    Haha:) Høres ikke ut som det e hverken lett eller behagelig å komme seg fram noen steder på små plasser.

     

Legg inn en kommentar

<< Home